Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Guro Reinhart

[#43096] Hjelp til oppslag i kirkebok for Flesberg.

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg skulle gjerne ha sjekket 3 datoer i kirkebok for Flesberg.1. Dåp av Anne Olsdatter født 1789 ifølge Flesbergboka. Foreldre Ole Fingardsen og Åse Kittilsdatter i Setra.2. Ekteskap inngått 9 feb 1747 Kittil Sjurdsen Setra og Anne Johannesdatter - står det hvor hun var fra?3. Dåp av deres første barn Johannes født i 1747.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd K. Stuvstad

Skulle sjekke noe annet i kirkebøkene for Flesberg, så jeg tok en rask kikk etter disse også.1. Anne Olsdatters dåp. Døpt 4 okt. 1789: Ole Fingarsens datter Anna. Faddere: Ole Watnebrynd og kone, Johannes Kittilsen Kronsæt-sæter, Hellik Levorsens kone og Kari Syversdatter.2. Står desverre ikke noe om hvor Anne Johansdatter kommer fra i kirkeboka.Gift 9 feb. 1747: Kittil Siulsen Kronseth og Anna Johansdatter. Spons: Siul Grøslie og Ole Surten.3. vet ikke om dette er riktig Johannes Kittilsen, men det var den eneste jeg fant som var døpt i Flesberg i 1747. Kan Anne Johansdatter muligens være fra Foss?Døpt 30 mar. 1747: Johannes, Kittil Faases søn. Faddere: Rønnoug Dyreboe bar han for daab. Ingebor Toskie og Aase Siulsdatter. Jacob Helmick og Elling Jonsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Tusen, tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg med dette! Hilsen Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

I og med at Odd K. nevner at Anne Johansdatter muligens kan være fra Foss, skulle jeg gjerne vite hvilket bind av Flesbergboken som tar for seg Foss. Og - hvis noen har boken, lurer jeg på om det står noe Anne Johansdatter der? Tusen takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive