Gå til innhold
Arkivverket

[#43096] Hjelp til oppslag i kirkebok for Flesberg.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg skulle gjerne ha sjekket 3 datoer i kirkebok for Flesberg.1. Dåp av Anne Olsdatter født 1789 ifølge Flesbergboka. Foreldre Ole Fingardsen og Åse Kittilsdatter i Setra.2. Ekteskap inngått 9 feb 1747 Kittil Sjurdsen Setra og Anne Johannesdatter - står det hvor hun var fra?3. Dåp av deres første barn Johannes født i 1747.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Odd K. Stuvstad

Skulle sjekke noe annet i kirkebøkene for Flesberg, så jeg tok en rask kikk etter disse også.1. Anne Olsdatters dåp. Døpt 4 okt. 1789: Ole Fingarsens datter Anna. Faddere: Ole Watnebrynd og kone, Johannes Kittilsen Kronsæt-sæter, Hellik Levorsens kone og Kari Syversdatter.2. Står desverre ikke noe om hvor Anne Johansdatter kommer fra i kirkeboka.Gift 9 feb. 1747: Kittil Siulsen Kronseth og Anna Johansdatter. Spons: Siul Grøslie og Ole Surten.3. vet ikke om dette er riktig Johannes Kittilsen, men det var den eneste jeg fant som var døpt i Flesberg i 1747. Kan Anne Johansdatter muligens være fra Foss?Døpt 30 mar. 1747: Johannes, Kittil Faases søn. Faddere: Rønnoug Dyreboe bar han for daab. Ingebor Toskie og Aase Siulsdatter. Jacob Helmick og Elling Jonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

I og med at Odd K. nevner at Anne Johansdatter muligens kan være fra Foss, skulle jeg gjerne vite hvilket bind av Flesbergboken som tar for seg Foss. Og - hvis noen har boken, lurer jeg på om det står noe Anne Johansdatter der? Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.