Gå til innhold
Arkivverket

[#43097] Kampensgate 21


Gjest John Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Johansen

I FT 1900 bodde Mariane Strand f. 1854 enke etter Alfred Theodor Strand i nevnte gate. De hadde barna Dagmar Konstanse f.1882, Margit Josefine f.1885, gift 2-3-1906 med platearbeider Johan Olsen, og som bodde i Bøgata 7. Mariane hadde en sønn Emil Kristian f. 13-11-1887 konf. 6-10- 1901. Kan noen hjelpe med å finne etterlevende etter noen av disse barna, eller gi meg andre opplysninger som kan være grunnlag for nye søk? MVH John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Hei John!Det kan sikkert være av betydning å vite i hvilken by du informerer fra, og om du kan oppgi flere kilder enn FT, gjerne med lenkeanvisning dersom opplysningene finnes her på nettmvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Kirkebøkene fra Kampen er skannet, og du vil nok kunne finne flere opplysninger om familien der. Du vil kunne finne adresser i adressebøkene for Oslo som finnes på Riksarkivet og Oslo Byarkiv. Se også i gravminneregisteret til Dis Norge. Sannsynligvis finner du noe på Østre Gravlund. På Oslo byarkiv har de årlige manntall med 60 års klausul. Noe av dette er mikrofilmet. Når du vet adressene, er det lett å finne frem i de som er mikrofilmet. Videre har de ligningsprotokoller.Min mors slekt bodde på Kampen og jeg har funnet endel i disse kildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ser av FT 1900 att Mariane Strand er fattigunderstøttet I Oslo Byarkiv finnes protokoller over de som mottok støtte Kanskje hun kan finnes der.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.