Gå til innhold
Arkivverket

[#43110] Gustav og Mathias Olsen


Gjest Evy Valdresstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Valdresstuen

Noen som har kjennskap til disse to brødrene, de flyttet fra Redalen/Biri til Trondheim/Melhus:Gustav Olsen, født 1872, gift 1. gang med Gjertrud (ukjent etternavn), død 1900. Gift 2. gang med Johanne Onsøyen.Mathias Olsen, født 1879, gift med Anna (ukjent ettrnavn) fra Romsdal.Søker opplysninger om deres familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Har du sjekket bygdeboka for Melhus vedr. Gustav Olsen (Rimolsøyen) ?Han er her i 1900, men det visste du kanskje: LenkeSjekket også døpte og fant deres datter, Karen, f. 13.11. 1893, døpt 1.11.1894, Melhus. Foreldrene var da ugift, men giftet seg 2.3.1894. Karens mor var husmannsdatter Gjertrud Andreasdt., f. 1872.Har ikke sjekket vielsen ennå. Der står det nok hvem foreldrene er.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Sjekket vielsen i kirkeboka. Gift 2.3.1894, Melhus: Ungk. Gustav Olsen, bopæl Lenen, født 2.12.1872, Bøvre i Biri og pike Gjertrud Andreasdt. Rimul, f. 18.12.1872, Aune i FlåFedre: Ole Gulbrandsen Bøvre-eiet og husmann Andreas Evensen Aune.Forlovere: M. Ødegaard og A. RimulsøienBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Valdresstuen

Hei Inger!Tusen takk for alle opplysningene:)Jeg prøvde å lete i folketellingen for Melhus, men rotet meg helt bort, men bygdeboka for Melhus er den på internett eller kan jeg låne den på biblioteket? Du vet ikke hvor jeg kan finne barna deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Du kan i alle fall låne bøkene på bilbioteket. Tror ikke du finner dem på nettet. Det kan være lurt å sjekke bygdebøkene for å se om det står noe om barna der. Hvis ikke må man prøve å gå andre veier.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.