Gå til innhold
Arkivverket

[#43111] Svend Adolf Svendsen, født 1857 Stavanger. Fortsettelse av tema 42965


Gjest Eva Kr. Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kr. Svendsen

Min oldefar Svend Adolf Svendsen ble født I Stavanger 17.01.1857. Døpt i Stavanger domkirke 26.12.samme år. Dette er opplysninger som jeg har fått fra statsarkivet i Stavanger. Svend Adolf ble konfirmert i Finderup i Danmark (se tema 42965) Der står det at Svend Adolf ble født av ukjente foreldre i Stavanger. Fra statsarkivet har jeg fått opplyst at foreldrene er Syvert Svendsen(tømmermann) og Birthe Svendsdatter. Ved dåpen skal de være bosatt i Stavanger. Finner ingen av de i 1865 tellinga.Det jeg lurer på er om noen kjenner til Syvet og Birthe? Hvorfor måtte de 'sende' bort barnet sitt? Døde de unge? Hadde de flere barn? Og hvem var de barn av?Med andre ord så lurer jeg på alt..Meget takknemlig for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunleif Seldal

Her er trolig Syvert Svendsens død registrert: Lenke. Registeret begynner i september 1857, så jeg tipper at kona Birthe døde noe før, muligens som følge av komplikasjoner etter Sven Adolfs fødsel. (Barselseng?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kr. Svendsen

Takk for svar Gunleif.Ja det er vel mye som tyder på at dette er rette mann. Som du sier så kan vel kona være død tidligere. Lurer på om det i dødsmeldinga hos Statsarkivet kan stå noe mer? Hvem han etterlot seg osv!Takknemlig for flere innspill. Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.