Gå til innhold
Arkivverket

[#43122] Johan Hansen (Thon) født 9 mars 1860. Nordrehov.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Har en etterlysning på gang på nr 43041 u/gift i Sannidal,Telemark.Etterlyser der foreldere osv. til Johan Hansen (Thon)født 9 mars 1860.Nordrehov.Barnet uækte.(Foreldere, Hans Halvorsen og Inger (Gunhild).Nilsdatter).Gift med Liv Anundsdatter. Sannidal. Som dere ser har jeg fått mye hjelp, men mye gjenstår. Vanskelig å komme inn på skanna kirkebøker for Nordrehov.Idag kom jeg inn på 1857 og fant der en Anders født 7 aug 1856, uækte, hvor faderen het Hans Halvorsen og moderen Olia Andersdatter. Her var faderen ungkar. Kan dette være samme far som Johan og Niels har tro?Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Se på denne familien i Hole:LenkeKanskje Hans Halvorsen giftet seg med Olea/Olia og tok henne og gutten Anders med til Hole mens han fortsatte å forføre jentene i Norderhov?Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Laila. Nå fikk jeg meg en gog latter.Ja gudene vet, som der heter.Den telling du har funnet passer til far, mor og barnet jeg fant på skanna kirkebøker, men om det er den rette Hans Halvorsen er vanskelig å si.Ved Anders sin flødsel. Far Ungkarl Hans Halvorsen (Hijdhol) syntes jeg det sto, men det skal nok være Søhol, som er det riktige, som du har funnet i tellinga.Hole ligger det i nærheten av Nordrehov?Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Laila. I Web Debatt 43041, Innlegg 13,ser jeg at du har skrevet hendes 3 Leiermaal, ved fødsel/dåp til Johan Hansen. Det betyr vel at hun har fått tre barn.Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg kjempet meg inn for å se på dåpen til Johan en gang til og satte på høyeste forstørrelse, og det er mulig at det står: blev hands 3 Leiermaal, men jeg er ikke sikker.Hole og Norderhov er 'naboer' på Ringerike, og det var mye gifting mellom folk fra de prestegjeldene.Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er vielsen til Hans og Olia på FS:IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 NorwayHANS HALVORSEN Father: HALVOR ASLESENSpouse: OLIA ANDERSDR Father: ANDERS PETTERSEN Marriage: 20 FEB 1857 Norderhov, Buskerud, NorwayJeg har lurt litt på om Inger døde i tidsrommet 1860-1865 og at Gunild er en søster som har tatt seg av Ingers barn. Niels og Johan er jo kanskje halvbrødre!Laila.Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg så gjennom døde i Norderhov 1860-1865,kunne ikke finne noen Inger Nilsdatter, men hun kan ha reist fra Norderhov.Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Laila og takk igjen .Ser ut til at dette blir et studium. Fant også vielsen til Hans Halvorsen og Olia Andersdatter. De ble viet den dagen sønnen Anders ble døpt.20 feb 1857. Men om det er den rette Hans Halvorsen er noe usikkert.Hadde håpet på at noen fra Norderhov som driver med slektsforskning hadde kommet inn og svart, som hadde hvist noe om denne familien, det er vel ikke så store stedet.Ja den teorien med at Gunnild kan være søster til Inger osv, kan jo stemme. Eller om presten kan ha skrevet feil navn ved Johan sin dåp.Synd at det er så vanskelig å komme inn på skanna kirkebøker nå.Har tenkt på konfirmasjonen til Johan, der får vi iallefall svar på om moderen heter Inger eller Gunnild.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Laila.Har funnet Johan Hansen innflyttet i Sannidal 1882. Har står det at han er komfirmert 4/10-1874 Nordrehov og foreldrene er, Hans Halvorsen og Hust. Gunhild Nilsdatter. Har ikke hvert inne å kikket på komfirmasjonen til Johan ennå. Folketelling 1900 Sannidal. Johan Hansen Thon, mellombustad, Flekkefjord eller Omegn.Foreldrene hans må ha giftet seg etter 1865. Gunhild Nielsdatter bodde jo alene med Johan og Peter i 1865.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.