Gå til innhold
Arkivverket

[#43130] Lars Hansen Løve g.m. Grete Johansdtr. Kaupang.


Gjest Aksel Einar Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn  Huglen

Da må det vel bli å lete etter Lauras Vielse ca 1890-1892 ( Jeg har ikke greid å finne den i Drammen under Bragernes eller Strømsø til nå) Muligens viet i Hull?)Så er det folketelling for 1875 som muigens kan gi en oppklaring. Får håpe noen kan hjelpe med oppslag her.Synd om vi må gi opp nå, når svaret må ligge ganske nær på hvem Laura var datter av.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, dette var ikke enkelt. Finner kirkebøker for Sande i rett årstall dpt ca 1862 +- 2 men i bøkene er alle gutten ført først, så det ble en tålmodighetsprøve å bla gjennom.Så viser det seg at det i årene 1862/63 er dept en god del med fornavn Laura. Dessuten er teksten ikke så lett å tyde. ( selv i størst forstørrelse)Jeg festet meg ved noen En Laura med far Chr, Hansen, en med far Lars Larsen men det ble ikke klarere i første omgang .Så gikk jeg til 1865 folketelling for Sande. Der var en rekke Lauraer som var f. i Sande.Legger lenke til en av dem i passe alder der: LenkeHåper på hjelpe i søk etter den rette Laura.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ikke funnet vielse mellom Carl og Laura 1891-93 i Bragernes, lysn. Strømsø, Strømsø/Tangen, Skoger, Konnerud og Sande fra 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er ikke vanskelig å finne alle Lauraer døpt i Sande ca. 1862 - kirkebøkene for Sande er jo tilgjengelige i databaseform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Lars Larsen er født 12. okt. 1835 og døpt 23. mai 1836 i Larvik,MINI I 2 Larvik 1825 – 1847, side 56 kort 2/8.Lars Larsen, 14 år, ble konfirmert i Hedrum 7. okt. 1849, bosted Tjølling.Side 164, Hedrum MINI 6 kort 7 / 18.Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Hei.Det er på tide å avrunde denne dabatten. Når jeg nå gjør det, så er det i stor takknemlighet til alle dere som har bidratt.Når jeg får litt mer tid til disposisjon, så vil jeg legge inn ett nytt tema om Lars Hansen, døpt i Tjølling 20.08.1786.Mvh. Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.