Gå til innhold
Arkivverket

[#43131] Tangerås, Bru i Strandebarm, kom Hedvig Thorbjørnsdatter derfra?


Gjest Olav Lønne
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Lønne

Hedvig Thorbjørnsdatter giftet seg i Strandebarm 12/ 4-1887 med Jens Pedersen Korsvold fra Indre Holmedal, men som da bor på Tangerås. Faren hennes er oppgitt i kirkeboken som smed Thorbjørn Thorbjørnsen. Forlovernes navn er Thorbjørn Hansen Bru og John L.- eller –S. Tangerås. Hun er oppført som født i Bergen i 1864, men konfirmert i Strandebarm. Paret får to barn i Strandebarm før de flytter til Bergen og Fjæresmuget. Jeg har ikke funnet noe om hennes fødsel og foreldrenes opphav. Har noen opplysninger om dette er jeg takknemlig.Mvh Olav Lønne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På Fam.search finner jeg ei Hedevig Thorbjornsen født 11-4-1864 og døpt 10-5-1864 Strandebarm med foreldre Thorbjorn Thorbjornsen og Marta Larsdtr. I 1865 T for Strandebarm finner jeg smeden Thorbjørn Thorbjørnsen på Brue[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=61&filnamn=f61226&gardpostnr=236&personpostnr=1542&merk=1542#ovre>Lenkeog i samme telling Martha Larsdtr. og datter Helvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.