Gå til innhold
Arkivverket

[#43133] Nils Christiansen, f 1888 og Anna Dorthea Nilsen gift i Botne/Tromøy


Gjest Monica Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica Johansen

Kan noen hjelpe meg å finne Nils Christiansen og Anna Dorthea Nilsen gift?De gifter seg trolig mellom 1906-1917 enten i Botne, Vestfold eller Tromøy, Aust-Agder.14 okt 1917 får de en sønn Nils Bjarne Christiansen født i Botne. jeg vet ikke om det er første barn eller langt nede i barnerekken.Dersom noen greier finne dette paret gift, håper jeg vedkommende kan skrive hva som står skrevet ved vielsen (spess alder, samt foreldre) og ikke bare lager lenke ettersom jeg skjelden greier komme inn på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg prøvet å finne dåpen til Nils Bjarne i Botne og Hillestad i 1917 og 1918 uten å finne noe. Grunnen til at jeg gjorde det er at der står årstallet for vielsen til foredrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Johansen

Nils Bjarne ble døpt 2 des 1917 i Holmestrand. Ved dåpens hans står det at foreldrene er skipsfører Nils Kristiansen født 1888 og hustru Anna Dorthea f. Nilssen født 1891. De er bosatt på Strandsnes i Botne. Det står ingenting om foreldres vielsesår der desverre.Anna Dorthea tror jeg at jeg har funnet døpt i Tromøy, men tenkte vielsen kunne hjelpe videre der for å bekrefte hennes fars navn.Anna Dorthea er født 3 mai og døpt 24 mai 1891 i Tromøy (født innenfor ekteskap). Hennes foreldre er Styrmand Anders Nilssen f 1844 og hustru Dorthea f. Andersen født 1851. de er bosatt på Bjelland. I 1900 tellingen for Tromøy finner jeg denne familien bosatt på gården Botnemyren.Jeg har sjekket Botne, Botne sogn i Vestfold og Arendal i Aust-Agder for vielse uten å finne noe mellom 1906-1917, så jeg går ut fra at de er gift i Tromøy uten at jeg kan sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.