Gå til innhold
Arkivverket

[#43136] Rjukan og opplysningar om personar som budde der rundt 1924


Gjest Marianne Bakketun
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Bakketun

Finns det nokon som har tilgang på bygdebok, adressebøker el. likn. frå tida rundt 1924? Leiter etter ein person som skal ha budd på Rjukan på denne tida. Vil ikkje gå ut med fullt navn på person her. Gi meg eit hint, så sender eg mi e-mail adresse.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Hei Anfinn! Mi mailadresse er marianne@bakketun.net. Send meg ein mail, vil du? Så tek me resten 'privat'?Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei Arnfinn.Hvis det ikke er for mye bryderi hadde det vært fint om du kunne slå opp i mantallene for to personer som jeg har leita etter:1. Ole Amundsen Kolstad, f. 1892 i Skien. Skal ha bodd i Rødhagen 20 på Rjukan hos oppsynsmann Mørch ca. 1915.2. Johan Fredrik Olafsen Stensrud f. 22.11.1880 i Greåker/Østfold.Mvh. Kolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Valmanntal 1915:Kolstad Andr Br. 47 tømmerm. 57 Kolstad Bøen 43 fabr.m. ? Kolstad Bøen 43 hustru ? Kolstad Olaf Br. 47 snekker 74 Kolstad Olga Grand Hotel exp.tr. 85 Br. er forkorting for brakke. Elles ser du at to personar Kolstad, mann og kone er oppførte utan førenamn og fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Anfinn!Sender du meg ein e-mail, så eg får din e-mail? Mitt spørsmål gjeld 'delvis' nålevande personar, utanom mi slekt. Ein av grunnane til at eg ikkje vil ta det opp i 'plenum'.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Johan Fredrik Olafsen Stensrud finn eg dessverre ikkje korkje i 1915 eller 1925.Rødhagen: Er du sikker på at det ikkje er Rødbyen eller Bøhagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei.Takk for søket. Forstår det slik at du ikke finner noen av de etterlyste. Ole Amundsen Kolstad skulle altså ha bodd hos en oppsynsmann Mørch og jeg har dessverre bare fått oppgitt adresse Rødhagen 20. Det kan selvfølgelig ha vært skrivefeil i de papirene jeg har sett, slik at riktig adresse skulle ha vært Bøhagen? Men er det mulig å søke på denne Mørch for å se om han bor på en adresse som kan likne på Rødhagen eller Bøhagen? Når det gjelder Ole Amundsen Kolstad, så har du vel søkt på etternavn både Amundsen og Kolstad?Mvh Kolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Innlegg 9: Eg finn heller ingen Ole Amundsen i 1915 eller 1925.Eg finn fleire Mørk i 1925 (ingen Mørch), men ingen på adresse som kan stemme med det du skriv. Ingen variantar av Mørk i 1915, berre ein Mørkved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei Anfinn.Tusen takk for hjelpen. Da har jeg konstatert at ingen av de ettersøkte befant seg i Tinn i 1915 eller 1925.Mvh Kolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, jeg prøver meg, Anfinn - broren til bestefaren min, Johan Larsen, skal ha reist til Rjukan. Han er født 1874 i Hole, og jeg tror han levde da bestefar døde i 1958. Kan du finne ham???håpefull hilsen fra Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.