Gå til innhold
Arkivverket

[#43148] Anders Foss, Flora i Kinn pr.gj. f. tidlig 1600


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Så mye kunnskap som det er ute blant genealogene, lurte eg på om det er noen som kjenner til Foss-slekta (frå Bergen?).Nærmare bestemt til ein Anders Foss som var busett på garden Flora i Kinn pr.gj. på 1600-talet. Truleg fødd tidleg på 1600-talet. Han vart gift ca 1630-1640 med Karen Knutsdtr. frå Batalden i Kinn.Kva heitte foreldra, og var han etterkommer etter biskop Foss i Bergen? Var Anders gift 2 gonger?Torbjørn Hillersøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det eneste jeg har opplysning om er at Anders Foss er f.1543 i Danmark og var gift med Marine Rubbertsdtr. f.1542 i Danmark og at de hadde 9 barn men kun to eller muligens tre vet man navnet på. Anders, Magalena og Laurits. Far til Anders skal ha vært Hans Foss og Karine Hansdtr. Anders Anderson skal ha minst to barn. Desiderius og Susanne. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Takk for svar,Johan Arthur!Dette var faktisk ting eg visste fra før. Lurte på om det finnes en slektsbok el.l. for Foss-slekta? Denne Anders Foss på Flora kan vere barnebarn eller oldebarn til biskopen, men på en annen side kan denne slekten vere stor, og dei treng ikkje vere så nær i slekt.Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.