Gå til innhold
Arkivverket

[#43154] Har Statsarkivet i Trondheim tatt pause?


Gjest Geir Tverå
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Tverå

Jeg synes i den forbindelse det er viktig å påpeke (som det fremgår av lenken ovenfor) at klokkerbøker skal innsendes umiddelbart når de er utskrevet. Det syndes nok like mye på den fronten. Jeg vet om et sogn som ikke har levert noe som helst siden sognet begynte å føre egne bøker i 1880.Skannede klokkerbøker vil være en god erstatning når kirkebøker ikke er innsendt, eller er 'yngre' enn 80 år.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Helge Aafløy

Jeg får slutte meg til hylekoret. Fra Nesset i Romsdal mangler mange klokker- og kirkebøker. Det ble opplyst da jeg var på Statsarkivet for 1 måned siden, at bøkene ikke var sendt inn. Det gjelder faktisk både bøker fra før 1900 og sågar før 1800. Reglementet ser ut til å være klart. Hvem skal mase på kirkekontorene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tom Harald Dahl

Lurer på hva som skjer med de skannede kirkebøkene fra Nordland nå fremover? Er jo kjent med at Statsarkivet i Trondheim ikke har mer midler inneværende år. Er det da noen andre arkiv som har tatt over jobben for Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Vi håper å få på plass en løsning for Trøndelagsfylkene relativt snart. For Møre og Romsdal og Nordlands vedk. er situasjonen ennå uavklart. Men det er fortsatt 4 1/2 mnd igjen av inneværende år ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kåre Husås

Takker for god fremdrift for kirkebøkene for Snåsa. I ministerialboken for perioden 1903 - 1915 er det bare fødte og døpte som er med. Vil gjerne høre om resten av boken kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anita Henriksen

Ser med stor glede at det har kommet flere bøker fra Nordland den siste tiden, likevel har jeg en bønn; Kan dere være så snill å indeksere Alstahaug mini. 830 A07 (1776-1800). Den er viktig for å kunne dra nytte av de som er enda eldre (hvorfor skjer ikke dette kronologisk?), og som har kommet den siste tiden.Pliis!Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

For å få fortgang i indekseringen er arbeidet fordelt mellom to statsarkiv. Vi får oss tildelt hver vår liste. 'Vår' liste fordeler vi så på dem som skal indeksere, og dermed vil det bli litt 'stykkevis'. Til gjengjeld nærmer vi oss på denne måten raskt målet!P.S. Den etterlyste Alstadhaug-boken er ikke på vår liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

En liten rettelse til Yngves siste innlegg. Nordlandslistene er fordelt på to statsarkiv og Riksarkivet, og målet er dermed enda nærmere :)).. Den etterlyste Alstadhaug boka er forøvrig heller ikke på lista her på Riksarkivet...Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Tusen takk for oppklarende opplysninger. Da får man bare ta enda en tube med tålmodighet og smøre seg med :)I følge tidligere innlegg er ventetiden heldigvis ikke så lang nå.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.