Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Cathrine Just

[#43175] Når døde Sidsel Simensdatter Moen f. 2.11.1836 Svadsum, Gausdal?

Recommended Posts

Gjest Cathrine Just

Jeg håper å finne skiftet etter Sidsel Simensdatter Moen f. 2.11.1836 i Svadsum, Gausdal. Hun var datter av Simen Gundersen og Marie Andersdatter og født utenfor ekteskap.Sidsel Simensdatter giftet seg i Gausdal 1857 med Jacob Arnesen (f. 4.6.1827 i V. Gausdal), sønn av Arne Knudsen og Mari Jacobsdatter. Jacob Arnesen døde i 1866.Sidsel Simensdatter bor på Mohaugen i 1865 og 1875: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0522&kenr=013&bnr=0041&lnr=00>Lenke LenkeJeg håper å finne opplysninger om når Sidsel Simensdatter døde, eller om hun evt. kan ha emigrert eller flyttet før 1900.Viser også til tidligere innlegg:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I 1875 ser det ut til at Jacob Arnesen er blitt enkemann. Skifter for Oppland fylke finnes for øvrig i Statsarkivet i Hamar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Cathrine Just

Nei, det er enken hans, Sidsel Simensdatter, som bor på Mohaugen i 1875! Jacob Arnesen døde i 1866. Så det jeg jakter på er når hun, enken hans, døde, slik at jeg kan finne skiftet etter henne, og dermed hvor barna deres bodde.Cathrine :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Beklager at jeg blingset. Da har hun mannens farsnavn som etternavn i 1875.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Cathrine Just

Ja, det er litt rart at hun ikke står der med sitt eget navn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive