Gå til innhold
Arkivverket

[#43191] Vielse i Vestby Akershus trolig ca 1880-1883


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg søker ekteparet Anders Larson og Janette Emilie Johannessen.Janette Emilie er født 1 okt 1859 døpt 15 mai 1860 (hvitsten) Vestby, Akershus.Anders er Svensk født i 1849 i Sødre Torp, Värmland.De blir ikke boende i Vestby, men når et av deres barn døpes så står det at foreldrene er født i Vestby. Senere flyttet de til Skedsmo (Hellerud), så trolig til Ås, før de i 1887 flyttet til Kambo i Moss Landsogn. Her døde de i 1892 og 1893.De hadde barna Anne Sofie 1883, Axel Edgar 1887 og Alf 1891.Når Anne Sofie døpes så står det at foreldrene er gifte i Vestby.Anders Larson vet jeg lite om og jeg håper jo at fars navn fremkommer når de gifter seg.Noen som kjenner familien ? Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vielsen må evt. stå oppført i Vestby sogn (Vestby/Vestby), og den kirkeboka er ikke skannet enda. Jeg har sjekket Garder, Hvitsten, Hølen, Son og Såner fra 1878, og der sto de ikke oppført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Berit. Det var veldig snillt av deg. Da er jo mange steder sjekket ut. Da kan jeg jo selv bestille Vestby hovedsognet og se etter. Men, er det noen som kjenner til noe så hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarleif Nordheim

Anders og Janette Emilie viet i Vestby 9. mai 1881. Begge bor da i Lysedalsplass (=Klokkerstua under gården Lysedal).Nærmere opplysninger vanskelig å tyde fra mine CD-bilder fra kirkeboka. Har sendt e-post med noe supplement. Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Jarleif. Tusen takk for det. Da har jeg et fars navn å forsøke å gå ut fra. Kanskje jeg kan finne noe. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.