Gå til innhold
Arkivverket

[#43208] Jeg søker etter min morfar Frits Andersens slekt


Gjest Geir Lundli
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Lundli

Etter å ha slitt med å finne ut om min ukjente bestefar går jeg nå til det skritt å søke dette forumet for eventuelle råd og hjelp. Historie: Min bestemor som het Hildur Petra Johansen født i 1899 kom fra Dønna gården Rølvaag. Vinteren 1920 ble hun gravid da hun var sammen med en musiker som het Fritz Andersen som visstnok var omreisende og spilte på hoteller ol. Min bestemor tok med seg sine hemmeligheter i graven, som jo var nokså vanlig før i tiden da slikt ikke skulle snakkes så mye om. Min mor Sigrid Helene Fearnley ble født 17. november 1920 i Kristiania, døpt i Dønnes kirke og døde 7. desember 1996. Som far står kun oppgitt - Kosertspiller Fritz Andersen født 1898 i Kristiania. Etter hva jeg har forstått skulle han bo i Osloområdet. Har søkt i databaser og har blinket meg inn på denne personen http://tinyurl.com/yxn2as Jeg ønsker jeg å lete etter slektninger til morfar så er det noen der ute som kan hjelpe meg hadde jeg og vår familie blitt utrolig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

HeiJeg søkte på Frits Andersen i FT1900 og fant også kun denne som var født 1898. Som du sikkert har sett tror jeg at det er foreldrene hans som også står oppført som Anders Andersen fra Sverige og Mathea Andersen fra Moss.det jeg deretter ser er at disse jo er altfor gamle til å være foreldrene, emn at de muligens er fosterforeldre og at barna da har samme etternavn.Hvis det er mulig å finne dåpen til denne Frits bør det være mulig å finne mer.mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

i alt finner jeg 16 stk Frits som er født i 1898 i Kristiania, en bare denne som heter Andersen til etternevn i Ft1900.arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Lundli

Du skrev: 'Jeg søkte på Frits Andersen i FT1900 og fant også kun denne som var født 1898. Som du sikkert har sett tror jeg at det er foreldrene hans som også står oppført som Anders Andersen fra Sverige og Mathea Andersen fra Moss.det jeg deretter ser er at disse jo er altfor gamle til å være foreldrene, emn at de muligens er fosterforeldre og at barna da har samme etternavn.'Etter det jeg kan lese av FT 1900 ble Mathea født i 1860 og skulle således ha vært 38 år i 1898 mens faren Anders var født i 1854 og således 44 år i 1898. Dette skulle da tilsi at de kunne være foreldrene til konsertspiller Frits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Oi sann... min feil, jeg leste kolonnen som alder på personenjeg har feil. det er da stor mulighet for at dette er foreldrene.Beklager feilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.