Gå til innhold
Arkivverket

[#43220] Skifte i Bergen etter Ole Larsen Husebø f. 05 feb 1887 i Leikanger


Gjest Harald Husebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Husebø

Jeg søker opplysninger om: Ole Larsen Husebø f. 05 feb 1887 i Leikanger i Sogn og Fjordane. d. 06 apr 1960 i Markesmuget 6, Bergen. Han skulle ha vært gift to ganger andre konen het Hansina Darnille Fuglsbö. Hun var muligens hushjelp hos han i hans første ekteskap. I adressebok for Bergen 1924 - 1925 finner en Ole L. Husebø, Kjører, Nagelgt. 2.Var konen død i 1960 og hvem var arvingene etter han.? Er det mulig å finne data om giftemålene sted/dato og navn på første kone?Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Ole Larsen Husebø, d. 1960, vart gift i 1921 ifølge denne oppføringa; Lenke. Så da er det vel berre å leite i skanna kyrkjebøker :-)MVH Gisle Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei Harald! Har vert borte i disse før. Klipp fra mail: 'Hansine född 1887 den 8 oktober og döde i Porsgrunn den 17 februar 1972 hun er begravd i Skien.' Dette er konen til Ole Husebø. Du kan kontakte på nesskogen@c2i.net vist du vil.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hei Harald Er du i familie med Ola Husebö? Det er nemlig min farfar. Han var gift 2 ganger og fikk 2 barn i förste ekteskap som döde i ung alder. Om historien stemmer så fikk de tuberkolose. Min farmor Hansine skulle ha värt hushjelp hos Ola og gifte seg med han og de fikk 2 barn min far og min tante.Det hadde värt artigt å få höre om vi er i familie. MVH MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Husebø

Hei takk igjen for info! Gisle, takk for linker. Ottar, takk for info har sendt mail. MayBritt, bror til Ole er min farfar, har alt sendt mail til deg.Mnv Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.