Gå til innhold
Arkivverket

[#43271] Frans Hansen Gasmann (f. 1691 i Eidskog) - hvor ble han av?


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

15/11 1691 ble Frans Hansen Gasmann døpt i Eidskog. Foreldrene var masmester Hans Gasmann ved Repshus jernverk og Anna Larsdtr. De hadde kommet ca. 1690 fra Silvberg södra Dalarna.I 1698 flytter familien til Hakadal verk, der Hans blir masmester. Frans Hansen Gasmann er da oppgitt som 9 år gammel. Det er den siste noteringen jeg har på ham. Dersom noen kan hjelpe meg med tips til hvor det ble av ham, er jeg takknemlig.Det finnes flere Gasmann-debatter her i forumet med supplerende opplysninger om slekta. De finner man lettest ved å skrive 'Gasmann' i søkefeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

FS-IGI har en Frantz Hanson (g.m.Inger Nielsdtr.) som får tre barn i Ullensaker i perioden 1711-1715 (Hans, Hans og Lisbeth). Alle barna dør som små: Lenke.Han KAN selvsagt være en mulig kandidat, dersom han ikke er 'opptatt' (selv om han i så fall har giftet seg svært ung - 20 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det har skjedd noe pussig med denne tråden. Jeg kan overhodet ikke finne den igjen i Brukarforum, men den er til stede i 'Korga mi'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei, jeg fikk dette:43271: Frans Hansen Gasmann (f. 1691 i Eidskog) - hvor ble han av? Fylke: Forum for skanna kyrkjebøker Stikkord: Gasmann, Repshus, Eidskog, Hakadal...men jeg fant det ikke der heller, hilsen Egil S. ( snodig fylke ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.