Gå til innhold
Arkivverket

[#43273] Foreldre til Ommund Johannesson f.1802 Skudenes, Karmøy, Rogaland


Gjest Roy Øivind Hetland
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Øivind Hetland

Hei!Søker foreldre til Ommund Johannesson f.1802 gift med Anbjørg Malena Christensdatter f.1799 Odland, Skjold prgj. Tysvær sokn, Rogaland. Bosatt i Loden på Bokn. Er bla. foreldre til de tre kjekke losane fra Bokn i Rogaland. Håper noen kan hjelpe.Mvh. Roy Øivind Hetland

bilete1440.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Selv om jeg har bygdeboka for Skudenes, har det ikke lykkes enda og finne denne Osmund f.1802. Er fødselsdatoen hans hentet fra Bokn bygdebok? Står det noe om hvilken gård Osmund kom fra? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Øivind Hetland

Hei Johan Arthur!Jo, mine opplysninger kommer fra Bygdeboka Bokn Gard og Ætt 2, men den har jeg ikke her nå. Jeg tviler på at det står noe om garden han kom fra, for da hadde jeg sikkert notert det ned. Men en kan jo glemme, så hvis det er noen der ute som har bygdeboka, så kunne dere kanskje sjekket for meg på side 749,(4).Forresten, han het Ommund, ikke Osmund. :-) På forhånd tusen takk!Mvh. Roy Øivind Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hei Roy! Skrev visst feil navn her, men jeg har lett etter barn av Johannes i Skudenesboka, men etter to søk har jeg ikke funnet noe. Det som er rart er at ingen av barna til Ommund er oppkalt etter faren hans Johannes. Fikk utskrift fra bygdeboka tilsendt på mail. Det er to som het Rasmus. Kan etternavnet Johanneson være feil?, eller er det en av barna som mangler i bygdeboka? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Øivind Hetland

Hei igjen! Tusen takk for anstrengelsene, leit du ikke fant noe. Enig med at det er rart at ingen sønner er oppkalt etter faren hans. Den eldste sønnen hans heter Torgils. Det er ikke lett å si hva som er rett/feil her når det gjelder navn. Når en ser i folketellingene så er f.eks. 'Johannes' sine barn ofte kalt ...Johnsen eller Johansen, så det skal ikke være lett.Mvh. Roy Øivind Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.