Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ole Kristian Schouverøe

[#43300] Anna Katrine Olsdtr fra Kolvereid-hennes foreldre

Recommended Posts

Søker informasjon om foreldrene (og gjerne besteforeldrene også)til Anna Katrine Olsdtr. fra Kolvereid.Han er født 17/8-1846.Hun var min oldemor.På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager-selvfølgelig skulle det stå at HUN er født 17/8-1846

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Fjær

Hei Ole Kristian.Den eneste Anna Katrine Olsdatter i Nærøy bygdebok er følgende fra bind 1, side 144, gnr 5 bnr 3 Øvre Skaftnes. Hun er ihht BB født 7/8-1846. Hun ble gidt med Halstensen Pressthus (f 1849 i Stadsbygd. Paret flyttet til Eidsberg i 1874. Foreldre er Ole Jacobsen (21/10-1801 29/3-1882) og Gjertrud Kathrine (Trina) Chrisophersdatter Teplingan (1806 - 15/12-1878) Olse's forelde er Jacob Mekal Olsen (ca 1754 i Snåsa - 19/6-1814) gift 1799 med Kirsti Mikkelsdatter Kolven ( 1781 i Snåsa - 4/5-1847) Gjertrud's foreldre er Christopher Andersen (f 1767) og Eleonora Johansdatter Wullf (f 1776).Håper jeg har funnet riktig dame.Mvh Dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk,Dag.Dette er rett dame. Med vennlig hilsen Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Hildrum

Hvis du sender meg en mail til anne.hildrum@chello.no kan jeg gi deg litt mer på aner her.Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.