Gå til innhold
Arkivverket

[#43311] Vang Hedmark - Kristine Thomasdtr. gift med Gunnar Pederson Hofstad


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Kristine Thomasdtr. (Klugebakken) ble gift med Gunnar Pederson Hofstad 22.04.1870 i Vang Hedmark. Faren hennes er oppgitt til å være Thomas Sørensen mor Lisbeth Christophersdtr. (Frogneie).Er det noen med tilgang til bygdebøkene for Vang som kan hjelpe meg med anene til Kristine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Bygdebok har jeg ikke,men her er vielsen til Thomas og Lisbeth i 1835. Han er 22 år og hun 30 år.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=263&filnamn=vi04141826&gardpostnr=370&personpostnr=1922&merk=1922#ovre>LenkePå Fam.search finner jeg en Thomas Sørensen døpt 6-9-1812 i Vang med foreldre Søren Trulsen og Olive Olsdtr. Thomas døde 1862,49 år gml.LenkeHer er skomaker Søren Trulsen på Kluge i 1801.LenkeHan døde i 1845 LenkeOlive døde 1859 LenkeOgså fra Fam.search: Lisbeth Kristofferdtr. døpt 24-1-1805 Frogneie Vang,døde 7-2-1870 med foreldre Kristoffer Olsen og Eli Jensdtr. Det stemmer med denne Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Vangsboka har ikke kommet ut for Kluke enda, men den dekker Frogne. I følge den fikk Kristoffer Olsen gm Eli Jensd. ei datter Lesbet f i Frogneie 24/1 1805. Hun losjerte på Stangebakken i 1865 og død der som legdslem 7/2 1870. Dersom hun hadde vært gift, ville det normalt stå i Vangsboka. Derfor vil jeg tro at din Lisbet Kristoffersd. født omkring 1805 er ei anna Lisbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Eriksen

Gunnar Pedersen Hofstad og Kristine Thomasdatter sine aner har jeg god oversikt over. Gunnar er min fars morfar, dvs min oldefar. Gunnar kom fra Stjørdal og Kristine fra Vang. De flyttet til Ytre Rendalen. Har laget et hefte av mange av deres forfedre også. Jeg har nok det meste som er å spore opp. Du kan oppgi e-post-adresse, så skal du få det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Eriksen

Gunnar Pedersen Hofstad og Kristine Thomasdatter sine aner har jeg god oversikt over. Gunnar er min fars morfar, dvs min oldefar. Gunnar kom fra Stjørdal og Kristine fra Vang. De flyttet til Ytre Rendalen. Har laget et hefte av mange av deres forfedre også. Jeg har nok det meste som er å spore opp. Du kan oppgi e-post-adresse, så skal du få det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Takk til Carsten og Sverre!Til Torunn: Det ville jeg svært gjerne. Forfedrene til både Gunnar og Kristine er av interesse. Jeg skal forklare deg hvorfor senere, samt gi deg en del opplysninger tilbake.Min E-post er andmoe@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor  Böhmer

Dersom jeg går til en av forfedrenetil Kristine: skomaker Søren Trulsen f ca 1782, så lurer jeg på hans forfedre. En skal jo være forsiktig med å tro at oppkalleingsreglene gjelder i alle tilfeller, men her har vi med et skjeldent navn å gjører. Jeg har en Søren Trulsen f ca 1729 på Bjørke. Er det noen som vet om dette er en slektning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.