Gå til innhold
Arkivverket

[#43326] S&F - Foreldre til Brita Bertelsdtr. født ca. 1840 til Atterås


Gjest Svein Arne Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arne Opdal

Jeg søker foreldre til Brita Bertelsdatter født ca. 1840 gift i 1869 med Mons Johannessen Sandvik. Ekteparet bodde i 1882 på gården Atterås i Hyllestad. Har funnet et par mulige kandidater [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=sogndaap&gardpostnr=144442&merk=144442#ovre>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei!Bertel Simonsson og Gjertrud Jakobsdtr får barn under Indrefjord (1830), under Kleive (1833-1843), under Atterås (1850), så eg trur du har funne rette Brithe Bertelsdtr.Mons og Brita får i alle fall desse borna: Gjertrud, Johanne Gjertine, Johannes, Søren, Jensine.Om du ikkje har Hyllestad-bøkene kan eg evt sjekke der i kveld.MVH Gisle Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Tusen takk for god hjelp Geir og Carsten. Jensine Monsdatter er min mormor, så dette er nok rett Oldemor jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Mor til Gjertrud het også Gjertrud og kom fra Indrefjorden i Hyllestad. Hun var født i 1771 med foreldrene Peder Nilsson Sørefjord (1720-1791) og Magdeli Madsdtr. Losnegard. Kjenner ikke Peder sitt opphav, men Magdeli er født 1745 med foreldrene Mads Anderson Sygnefest (1713-1750) og Siri Hansdtr. Losnegard (1720-1796). Kan sende deg mer utfyllende informasjon på email hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.