Gå til innhold
Arkivverket

[#43328] Foreldrene som faddere, står i parantes blant fadderne i kirkeboken


Gjest Laila S. Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila S. Hynne

HeiEr i gang med å registrere kirkebøker i Augustus.Blant fadderne til enkelte døpte barn står det slik:(Faderen tilstede) eller (Foreldrene tilstede) eller (Moderen tilstede). Betyr dette at de skal føres inn som faddere?? Og da føres opp med fullt navn og bosted??På forhånd takk for hjelpen.mvh Laila S. Hynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Strømme

For å kunne svare på dette spørsmålet hadde det vært fint om jeg kunne fått presisert problemet litt nærmere. Hvis det er slik at du registrerer etter en skannet kirkebok, så hadde det vært fint om du la inn en lenke, eller bare skriver inn en referanse til bok og side, så kan jeg skissere løsningen ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Strømme

Takk for lenken.Løsningen blir her merknadsfeltet. Foreldrene er jo egentlig ikke faddere, grunnen til at det er ført i fadderfeltet er nok at moren, faren eller begge, har båret barnet eller vært tilstede fremme ved døpefonten.Foreldrene er jo allerede ført som foreldre, så jeg foreslår at du flytter det til merknadsfeltet. I tillegg til merknaden kan du lage en egen merknad hvor du feks. kort forklarer at det dreier seg om en tilstedeværelse ved døpefonten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.