Gå til innhold
Arkivverket

[#43332] Feil sluttdato


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Jeg kom tilfeldigvis over noen kirkebøker som har feil sluttdato:Østfold Glemmen: 1878-1973, MinisterialbokOslo Vestre Aker: 1878-1967, MinisterialbokBuskerud Eiker / Bakke: 1897-1981, MinisterialbokFinnmark Nesseby / Nesseby: 1885-1985, MinisterialbokMhv. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei EspenÅrstalla stemmer med originalene. Om du sjekker indeksen til de forskjellige kirkebøkene du refererer til, vil du se at alt stemmer. Det nyeste i disse bøkene er klausulert og noe av det er heller ikke blitt filma ennå. Det gjelder handlinger både i Glemmen boka og i Buskerud boka. Om du sjekker filmingsplakatene i indeksene på begge disse bøkene, vil du få fram informasjon om dette. Her fra Glemmen boka: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4756&idx_id=4756&uid=ny&idx_side=-347>LenkeI kirkebøkene for Vestre Aker og Nesseby, er det innmeldte- og utmeldte av statskirka helt opp til henholdsvis 1967 og 1985, som både er filma og indeksert, men det er sperra fordi det er for nytt. Her fra Vestre Aker boka: LenkeLegger også med en lenke om info gjeldende de forskjellige sperregrensene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei MetteJa, nå skjønner jeg det. Det er jeg som har oversett det med inn- og utmeldte. Takk skal du ha.Mhv. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.