Gå til innhold
Arkivverket

[#43344] Nikoline A Benjamesdatter f. ca. 1820 Hadsel Nordland


Gjest Sigrid Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Svendsen

Finner henne i FT 1865 g. m. Andreas M Lassesen f.1817 bosatt Sannæs Hadsel. En Benjamin Reinertsen f.1887 står oppf. på samme gård som føderådsm./enkem. muligens hennes far. Men hvem var hennes mor?? Kan noen hjelpe???Mvh. Sigrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! I følge FS IGI: Benjamin Reinholdtsen (f. 1780 d. 10.07.1870) gift 04.10.1817 med Lavina Arentsdtr. Sannæs (f. 1791) Opplysninger om deres foreldre ligger også på FS IGI. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ørjan Karlsen

Heisann, har ikke sett etterlysningen før nå. Foreldrene til Nikoline Andrine Benjaminsdatter var Benjamin Reinholdsen fra Sandnes (ca. 1789- 1870) og Lava Arentsdsatter fra Hennes (1791-1862). Hennes foreldre er Aren Olsen fra Hokland (1764-1840) og Karen Didrichsdatter (ca. 1759-1842). Dette er mine aner. vet ikke, men skulle gjerne vist hvor Karen kommer fra..Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihar et tips på Karen Didriksdtr. Ca 1758 fikk Jens Larsen og Else Kirstine Didrichsdtr Hønnichen på Myklebostad, Nesna en datter med det navnet som er borte fra Nesna før 1770. Karens mor Else var fra Voje i Lødingen og det er derfor ikke usansynlig om hun dukker opp i Hadsel senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

I skiftet (ved S. Evardsen) etter Jens Larsen Myklebostad i 1770 nevnes ingen datter som heter Karen. Det burde hun vel selv om hun hadde forlatt Nesna.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Hei!Arnt Olsen og Karen Didriksdatter er også mine aner. Jeg har notert at Karen Didriksdatter er født eller døpt 1.10. 1759 på Sandnes i Hadsel, men den eneste kilden jeg har oppgitt er FS, så dette må betegnes som meget usikkert.Hvis hun var datter av en Jens Larsen skulle hun vel hete Karen Jensdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinar Olsen

heimin feil det var selvfølgelig Didrik Jensen, sønn av Jens Larsen som hadde en datter med dette navnet.Sjekket skiftene i Vesterålen/Lofoten og Salten (Dis-Salten) og det er ikke noen i Vesterålen som er registrert på skifter med det navnet før 1805 og i Salten er det ei som er i Tyttebærvika, (mellom Bjerkvik og Narvik et sted) Hennes foreldre heter Didrik Hansen og Karen Jakobsdtr. I troms er det få med Didrik som fornavn så da er et avalternativene Helgeland. De to jeg vet om i Lødingen er enten for gamle eller for unge.på www.trekilen.com så finnes jo en del opplysninger og avskrifter av folketellinger og skattelister etc. Det er på Hadsel/Sortland listen i 1768 en Didrik Pedersen på Ånstad men det er ikke oppgitt alder. Det finnes dessverre ingen Karen Didriksen i søket på den siden. Men det er jo andre ting som en med slekt i Hadsel kan ha bruk for der.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Didrik Pedersen og Ingeborg Monsdtr på Ånstad i Sortland hadde ei datter ved navn Karen, døpt 13.11.1757. Hun blei konfirmert 1774 i Sigerfjord, etterpå mister jeg henne av syne i Sortland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.