Gå til innhold
Arkivverket

[#43359] Nye kirkebøker siste døgn/oppdatering


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Hei.Hadde det vært mye arbeid å få opp en link til en liste over hvilke kirkebøker som ble lastet opp siste døgn, eller kanskje aller helst 'ved forrige oppdatering'?Jeg sjekker 'siste uke'-listen hver dag, og går ofte i surr for hver gang hvilke jeg har sjekket, hvilke jeg har funnet ut at jeg ikke behøver å sjekke osv. Om jeg hver dag kunne gå inn og finne bare de kirkebøkene som ble lagt ut siden sist, hadde det vært veldig, veldig bra.Hadde det vært en mulig?- Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg har også spurt om dette, og har fått til svar at man vil vurdere det når det er kapasitet til å gjøre det. Jeg håper det er en kapasitet som kommer om ikke alt for lenge, for det er vanskelig å følge med på hvilke bøker som er nye fra dag til dag, når det kirkebøkene legges ut i så stort tempo som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei. Vel, litt vanskelig å si hva jeg gjør. Utlistingen av siste uke er en av de prosessene som tar litt for lang tid, sekunder istedet for millisekunder. Prosessen ligger derfor i løypa for optimalisering. Dersom jeg finner en mer effektiv alternativ løsningstrategi for det, vil jeg samtidig se om jeg får dette ønsket innarbeidet. Jeg tror det er mulig uten at ytelsen går ned. Med den løsningsveien jeg akkurat nå bruker for dette uttrekket, vil utlegg av dato føre til enda større treghet. Dette fordi jeg da vil trenge ekstra, relativt tidkrevende, kall til databasen. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Dersom det evt vurderes å endre presentasjonsformen for 'nye kirkebøker', hva med dette:La oss få 'nye kirkebøker' presentert som nå, alfabetisk fylkesvis sortert, men pr løpende ukenummer gjennom året (1-52). Dette vil gjøre det enklere og mer oversiktlig for brukere å forholde seg til enn dagens ordning, tror jeg.Hvis en slik løsning kan bli ressurskrevende i forhold til ytelsen i hovedfunksjonen, responstid for brukerne fra databasen, kunne kanskje hele prosessen med presentasjon av 'nye kirkebøker' løftes ut og ikke være en del av selve databasen ?Bare et forslag.Mvh Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Eller hva med en liten 'frekkis' med et nytt valg på venstremenyen 'Siste døgns utlagte'. Det er i hvert fall enkelt å få til. Det som også vil være relativt enkelt å få til vil være å legge inn et felt på visningssiden for siste ukes utlagte hvor hver bruker kan legge inn hvor mange dager bakover man skal se, for eksempele begrenset til 1-30 dager. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

Frekkis høyt ønsket! Jeg har tidligere sjekket dette opp daglig, ga dette opp fordi serveren var så treg. Nå starter jeg på igjen og da hadde det vært meget kjekt med siste døgns utlagte.Flott jobbet og gratulerer alle med glimrende - og rask - tjeneste!Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.