Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marita Nilssen

[#43386] tyde navn i Kb Hammerfest

Recommended Posts

Gjest Marita Nilssen

Morten Aronsen og Ragnel Nielsdtr får døpt en gutt 1808. Men hva er navnet hans? nest siste barn Lenkemvh Marita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Se på denne:Kan det være Sjur?Pedigree Rescourse File (må sjekkes!):Sjur Mortensen Twin Birth: 2 Nov 1807 Place: Rastaby,Kvalsund,Fnmk,Nor Parents:Morten Aronsen Ragnhild Nielsdatter --------------------------------------------------Jacob Mortensen Twin Birth: 2 Nov 1807 Place: Rastaby,Kvalsund,Fnmk,Nor Morten AronsenRagnhild Nielsdatter --------------------------------------------------Men ser ikke ut til at Jacob er ført inn i kirkeboka…

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Der står det klart og tydeleg Sar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marita Nilssen

Jeg finner hverken Sjur eller Jacob i kb for Hammerfest.Sar ; kan jeg da gå utifta at det er Sara/ Sarak? I skifte til faren står det nemlig Sarak. Han igjen finner jeg omtalt på RHD både som Sara og Sarak.mvh Marita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Ser i 1865-tellinga at det er 17 personer i Finnmark som heter Sarak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.