Gå til innhold
Arkivverket

[#43403] Ole Jacobsen Rustad/Rostad i Christiania - Hva var hans stilling? Hvem var han?


Gjest Bente Aaris
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Aaris

Endelig fant jeg henne:Han er oplyst å være far til nr.18 (utenfor ekteskapfødte)u Jannette Marie ved hendes dåp i Skedsmo 28.mars 1850.Er det noen som kan hjelpe å tyde hva det står innfelt mellom Ungkarl og Ole Jacobsen Rustad i Christiania.Hans stilling ? ved konf. nr.13 Janette Marie Olsdatter i Oslo Domkirke 22.mai 1864.Det står at brudens far er Ole Rustad ved hennes vielse med Fyrbøder Christian Olsen (senere 2.maskinist ved Christiania Brannkorps) 7.aug. 1870 i Grønland kirke.Hvem var han, jeg finner han ikke?Er det noen som vet om det finnes farskapssaker/alimentasjonsbidrag og i så fall hvor Oslo Byarkiv eller Statsarkivet?Moren Marthe Randine Madsdatter var fra Skedsmo f. på Jørgensrud (broren Guldbrand Madsen er å finne på Stavsengen i 1865 og hadde sin mor enke Lotte Thoresdatter fra Fet logerende).Under utflyttede år 1858 står at Marthe Randine Madsdatter hadde utflyttet 1849 til Christiania nu har hun giftet sig.Det stemmer Marthe Randine giftede sig 12.sept. 1858 i Oslo Domkirke med en Christoffer Paulsen fra Bærum.LenkeTakker så meget for alle tips til denne sak.

bilete1460.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Saken avblåst Janette Marie f. i Skedsmo er nok IKKE vår pige :o( og jeg må lete videre:LenkeMen er det noen som vet hvor man finner faderskapssaker for Christiania ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.