Gå til innhold
Arkivverket

[#43433] Erfaringer med den nye serveren


Gjest Bent Vangli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Vangli

Hei folkens.Etter at vi fikk den nye serveren i full drift, akkurat i tide før slektsforskerdagene :-), har jeg lyst til å dele noen erfaringer så langt. Fra serveren kom i ordentlig drift sist torsdag, har jeg overvåket den ganske så intenst. Ikke minst ønsket jeg å finne flaskehalser i programmene. Gjett om jeg fant en fredag kveld! Når jeg tok bort den var det som å slå bunnen ut av champagneflaske man først hadde ristet. Det sa BOFF, og responstiden sank til nesten ingenting, selv under full belastning. Akkurat i tide til lørdagens evenementer, snakk om presang :-)Helgen har gått med til mindre forbedringer slik at en sjeldnere skal møte 'max connections'. Jeg prøver meg fram litt forsiktig slik at jeg ikke kommer over en knekk som fører til en dårligere ytelse totalt sett. I dag (søndag) har jeg så langt sett ca 20.000 sideoppslag i løpet av en time (tilsvarer 50.000 treff). Jeg tror dette blir grundig slått i løpet av kvelden. Dette er en trafikk som er 4 ganger større enn før nyserveren, og fremdeles har den ikke nådd taket. Selv når det er fult trykk finner serveren ut at det er så lite å gjøre i perioder at den skrur ned hastigheten på prosessorene fra tid til annen :-) Det lover godt for framtiden.Litt tall. Timerekorden er fra i dag med 19647 sideoppslag mellom kl 15-16:00.Denne regner jeg med blir slått allerede i kveld. Døgnrekorden er fra i går med 213989 sideoppslag. Også denne regner jeg med blir grundig slått i løpet av søndagen. Dette er mer enn dobbelt så mange som før serveroppgraderingen.Til slutt. Så håper jeg dere undskylder meg dette preiket, men det er så gøy når det går så bra! :-)))))))))mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Og fra en skeptiker med bekymring for dårlig responstid også i framtida, må det bare innrømmes at all bekymring heldigvis var ubegrunnet. GRATULERER ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Så fantastisk det var idag å oppleve en slik hastighet på bildene.Neste bilde følger nå umiddelbart - 'hakk i hæl med foregående'. Her snakker vi altså om bare nanosekunders ventetid for oss med 5.000 kb bredbånd.Lykke til med en suverent utført datajobb!Mvh Ingvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Jeg bøyer meg i støvet. Dette er et fantastisk verktøy. Men uten testing under høy belastning fra oss brukere ville man kanskje ha fått problemer når hele volumet kommer på plass. Jeg gleder meg til å kunne kvalitetsteste gamle håndskrevne opptegninger, samt å arbeide vidre på grener som ligger brakk. GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

Selv herfra 'over dammen' går det så det suser. 1-3 sekunder for 100% sidevisning. Ett par ganger har jeg fått feilmeldingen 'Too many connections', men da prøver man igjen litt senere og alt er tilbake til normalt.Kjempefin jobb. Takker og bukker for utrolig tilbud.Ken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.