Gå til innhold
Arkivverket

[#43469] Tippoldefar Ole Reiersen f.1806 i Rollag. Hvem var hans foreldre ?


Gjest Tor Treff
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Treff

Ole Reiersen var gift med Ingeborg Halvorsdatter f.1793. De flyttet til Hedrum i Vestfold ca.1849.Forsøker å finne hans foreldre.I kirkebok for Rollag Konfirmerte 1822 ser jeg at hans far heter Rejer Olsen. Mor mener jeg å skulle være Christie Thowsdtr. men er usikker.Forsøker med en lenke:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=259&uid=114051&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>LenkeOle Reiersen er nr.5.Stedsnavnet er tydligvis Killesdahl.I FT for Rollag 1801 finner jeg Reier Olsen f.1772-73 og hustru Christi Tovsdtr. f.1774-75.Stedsnavnet er imidlertid Dokken.Lenke til FT:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dokken er det 2 av, gnr. 1 og gnr. 69 i Uvdal.Kyllesdal nordre, mellem og søndre er gnr. 62, 63 og 64 i Uvdal.Det litt enklere å finne fram i bøkene om man har grd.numrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er det vel denne Ole Reiersen du leter etter? Lenke Ved foreldresøk på Reier Olsen og Christi Tovsdatter fant jeg også en datter Kirsti f. 1816 i Rollag. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

jo, her fant jeg en datter Christi f. 29 juni , dpt 30 juni 1816,( Opdal?) i Rollag:LenkeDu må se på høyre side folie 322 i kirkeboka.Far Reier Olsen og mor Christie Thovsdatter ( Killesdahl?) Faddere greide jeg ikke lese i farten, veldig utydelig skrevet.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg også vielsen til Ole og Ingeborg i Rollags kirkebøker: LenkeLitt vanskelig å lese men i stor forstørrelse går det. Det tydelig samme paret og her med forlovere. Får håpe dette kan være til hjelp. Mener å lese samme gårdenavn for Ole som for søster døpt i 1816?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Treff

God morgen Gunn !Takk for innleggene. Det du henviser til stemmer hele veien.Navnet Christi, Kirsti og Kristine beholdes i etterslekten til og med min mor.Kristine Reiersdatter f.1864 (FT Hedrum 1865) er min mormor. Hennes far Reier Olsen f.1832 i Rollag er sønn av nevnte Ole Reiersen f.1806.Ole Reiersens far heter Reier Olsen og mor har jeg tydet til å være Christi Thowsdtr.(Tovsdtr.)Jeg ser forøvrig at min lenke til kirkebok ikke fungerte !De eneste jeg finner i FT 1801 (lenke i innlegg nr.1) som kan være foreldrekandidater er de jeg nevner.Det er nok mulig at bygdebøker for Uvdal som Berit heviser til er veien å gå.Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.