Gå til innhold
Arkivverket

[#43484] Jens Assersen/Adtzersen, event. skifte.


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Her har jeg et lite problem. Jens Assersen var øltapper, bos. i 19de rode. Gift m. Grete Wilde. Deres siste barn var døpt 10.05.1705, slik at Jens må være død mellom dette tidspunkt, og når hans enke den 14.12.1707 døper sitt uekte barn. Hun oppgis å bo i eget hus på torget. Om det ikke blir så altfor mye bry, så undres jeg på om det kan finnes et skifte etter han, og hvem som der nevnes. På forhånd takk. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Tollbetjent Jens Adzersen og hans barn kalles dels Adzersen, dels Wild. Han var først gift 1697 med Wenche Olsdatter Haas (1656-1698), deretter med Margrethe Wilde (begr. 18. mars 1726 KK). Hun giftet seg andre gang 16. desember 1708 med Henrich Esbach.Det er vist til et par skifter der familien omtales, men ikke noe skifte direkte etter ham så vidt jeg kan se. Han hadde Anders (Adzer) fra første ekteskap, og Wenche, Stinche, Jacob og Magdalene fra andre ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.