Gå til innhold
Arkivverket

[#43503] Anette Nilsen f. 1851


Gjest Christine Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Christine Miller

Hei Søker informasjon om Anette Nilsen f. 1851. Hun var mor til Inga Nikoline Thoresen f. 15.3.1887 på Kampen i Kristiania (uekte, far: Nicolai Thoresen f. 1835 fra Enebak). Inga Nikoline var pleiebarn i Sarpsborg før 1901. Finner ikke Anette i FT 1865 eller FT 1900. Er det noen som kan hjelpe, for nå står jeg fast?! Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christine Miller

Hei Takk for tilbakemelding. Det står ingen andre opplysninger på moren - kun Anette Nilsen og fødselsår. Kanskje noen kan slå opp i kirkeboken for Kampen (fødsler 1851)? Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Iver Mosvold

Dette blir som å lete etter nåla i høystakken. Det er ennå ganske mange år til at Kampen menighet opprettes og Kampen kirke står ferdig når vi skriver 1851 (forrige innlegg). Kampen var jo nettopp den nye bydelen i Oslo, som stort sett besto av unge innflyttere i 1870/80-åra. Derfor er det vel ikke usannsynelig at Anette var en av disse innflytterne.Siden Inga Nicoline kom til Sarpsborg, kan det muligens ha vært noen relasjoner mellom folk i denne byen og Anettes familie. Jeg har derfor peilet meg inn på disse to i Skiptvedt:Anette Nilsen født/døpt i Skiptvedt 5.jan.1851. Foreldre: Nils Larsen og Oliane Andersd (FS-kilde). Denne familien i 1865 (inkl.Anetta): [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=41&filnamn=f60127&gardpostnr=182&personpostnr=1160&merk=1160#ovre>LenkeOgså denne i Skiptvedt: Anette Lovise Nilsen født/døpt 23.nov.1851. Foreldre: Nils Andreassen og Anne Marie Kristensdatter (FS-kilde). Denne familien i 1865 (inkl. Anette Lovise): Lenke( Den ene av disse to har vi her i 1900: Lenke Men hun er neppe vår Anette, siden hun har ektefødte barn som er født både før og etter Inga Nikoline. )Den andre av disse to har vi vel her i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Christine Miller

Hei Tusen takk for gode innspill. Jeg leter og leter... Har lett i kirkebøkene innflyttet til Kampen - men fant ingen Anette Nilsen. Fant heller ingen Anette Nilsen utflyttet fra Skiptvedt. Alle ut- og innflyttinger ble kanskje ikke registrert? Er det noen som har gode forslag til hvor jeg kan begynne å lete - eller er det håpløst? Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.