Gå til innhold
Arkivverket

[#43505] Hjelp til informasjon om de forskjellige Gruebøker


Gjest Benedicte Hauge Kulø
 Del

Recommended Posts

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Jeg mye slekt i Grue og har lånt bygdebok for Grue II av Harald Hveberg 1949 og Grueboken Svinøre-Fuglerud.I denne boken henvises det til Grueboka II og sidenr 693 Nordstua Holmen og 778 Våltorp. Grueboka II som jeg har lånt slutter på side 482, og derfor lurer jeg på om det også finnes en del 2 av denne, og når den er utgitt? Det er ganske vanskelig å orientere seg når man ikke er lokalkjent. Det er også henvist til Grueboka Halvbind I side 630 (Snapa). Er disse to henvisningene til samme bok?Jeg er veldig takknemlig hvis noen kan gi meg rette navn på bøkene slik at jeg kan fjernlåne dem.Vennlig hilsen Benedicte Kulø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Grueboka består av 3 deler. Del I. utgitt av Grue kommune i 1948 tar for seg den genrelle historia. Del II er delt i 1. halvbind og 2. halvbind. Bør låne begge halvbind samtidig. Snapa er omtalt i 2. halvbind s. 629 og utover. Mvh. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

I tillegg ett eget bind i 1990 om Finnskogen og noen mindre bind de senere åra om noen relativt få garder, men fylldige og av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.