Gå til innhold
Arkivverket

[#43512] Tyding av kirkebok


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Hei!Hvilken kirkebok er dette sakset fra? Kunne vært til hjelp ved tyding av de steds-/gårdsnavn som er oppgitt på husmannsdatteren Guri Christians... og ungkarl og husmannssønnen ....Larsen som 'til fader er angivet'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Moderen er huusmands datter Guri Christians d Lund 24 Aar; til fader er angivet Ungkarl og huuusmandssøn Joen Larsen [.]ranum af [.......]s hovedsogn 27 Aar gl. - Begges 1ste Leiermaal efter Opgivende.Hvis du velger permanent sidelenke når du lenker, ser vi hvilken kirkebok det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Christian, født 18. mai 1863 og døpt 28. juni s.å. 'Moderen er Huusmandsdatter Guri Christiansd. Lund 24 Aar og til Fader er angivet Ungkarl og Huusmandssøn John Larsen Branum(?) af Meelhus(?) Hovedsogn 27 Aar gl. Begges 1ste Leiermaal efter Opgivende' Jeg er usikker på tolkningen av gårds- og stedsnavn, da du ikke har oppgitt hvor denne kirkeboksiden er hentet fra. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I samme kirkeboka ser jeg at det er en Randi Pedersdatter Løberg som har en uekte sønn, Peder, til dåpen. Barnefaren heter Nils til fornavn. I 1865 finner jeg en Randi Pedersdatter bosatt på gården Løberg i Støren, med sønnen Peder Nilsen, 3 år… Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.