Gå til innhold
Arkivverket

[#43514] Uekte barn Lorentz P Alstadhaug 1813 Trøndelag


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Jeg har en ane som heter Lars Johansen gift 20 juli 1825 i Alstadhaug kirke med Ingeborg Anna Jensdatter, de fikk 6 barn.Var nylig på Riksarkivet i Oslo, og tittet på mikrofilm fra området, da jeg plutselig ser at en som heter Lars Johansen fikk et uekte barn med Ane Jonsdatter. Jeg lurer på om det kan være samme person som min Lars Johansen.Lars Johansens eldste sønn Petter med Ingeborg Anna fikk senere en sønn som han kalte Lorentz, oppkalt etter sin onkel tro?Litt vanskelig å tyde kirkeboken men slik stod det jeg kunne lese.Dom: 2 født uegte: Lorens. P. 7 april, ungkarl og dragon : Lars Johansen.... (Gu) Rødstad M: Ane Jonsdatter (G) Findervaldet. Ber.kap. T: Ragnhild Benjaminsdatter, Kjesboe. Helena Pedersdattter ..... ovrer Finne. Ingeborg Jonsdatter Kjesboe. Jonas Pedersen ibid. Ole Nielsen.... .... ovrer Finne og Mickel Nielsen ibid.Klarte ikke helt å leste hvor Lars Johansen kom fra, kan det være Gustad eller Røstad. Samme med moren, så ut som Findervaldet, F kunne også ha vært en G.Min Lars Johansen var også dragon, og han giftet seg ikke før han var nærmere 40 år.Kan dette være samme person. Jeg vet ikke, da hans fars navn ikke ble nevnt. Hans navn skal være Johan Jonssen.mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.