Gå til innhold
Arkivverket

[#43533] Etterlyser Jakob Andersen/Ane Lavine Torkildsdtr Lenvik Ofoten


Gjest Rolf Andor Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Andor Olsen

Jeg etterlyser anene til min oldefar Jakob Andersen,født 1837,bosatt Lenvik i Ofoten og min oldemor Ane Lavine Torkildsdtr født ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Finner et skifte etter Anders Jakobsen i Lenvik i Ofoten i 1862. Anders er omtalt som bygselsmand. Sønnen Jakob Andersen og datteren Anelise er nevnt. Kan dette være dine folk?IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Jakob Andersen er født 21/3-1837 Lenvik Ofoten. Ane Lavine Torkildsdtr er nok din tippoldemor født 1809 Vold Ofoten. Hennes datter Hanna Kirstine er gift med Jakob Martines Andersen. la9ui@arrl.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Andor Olsen

Hei Hans-Petter!Beklager jeg tok feil av Ane navnene. Ifg mine notater var Ane Lavine Torkildsdtr fra Færøyene og hadde en søster som bar navnet Maren Torkildsdtr født 1815 og var gift med Ole H. Jenssen Forra Ofoten. ???? Disse opplysninger har jeg fått i et skriv fra Hildur Nymo Bogen Ofoten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Jeg har 5-6 generasjoner bakover på begge. Det blir så mye at det best du tar direkte kontakt på e-post. Det er ingen ting i kirkebøkene som tyder på at noen av disse forfedrene er fra Færøyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.