Gå til innhold
Arkivverket

[#43540] Aukra i databasevelgeren


Gjest Kjell Ove Hattrem
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Ove Hattrem

Til Digitalarkivets redaksjon:Jeg lurer på hvorfor Aukra ikke er egen kommune i nedtrekksmenyene i databasevelgeren. Dens kommunenr. 1547, er ikke i bruk der, så basene behøver vel ikke sortere kun under Midsund?(Aukra var en periode Nord-Aukra, og Midsund var Sør-Aukra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Databasene blir listet etter deres daværende geografiske inndeling. 1545 Aukra/Agerø var i bruk fram til 1965 da 1545 gikk over til å hete Midsund, i mellomtiden var 1545 delt i 1545 Sør-Aukra og 1547 Nord-Aukra. I 1965 da Midsund ble navnet på 1545, skiftet 1547 navn til Aukra. Kommunelistene våre baserer seg på nåtidens navn, sånn at de som kun kjenner dagens kommuneinndeling kan gå inn i Midsund og finne databaser som har hørt til det området gjennom tidene. Men jeg ser også at det kan bli forvirrende for de som leter etter databaser for Aukra og ikke kjenner til navneskiftene. Jeg skal få lagt til Aukra i kommunenavnet, det håper jeg vil hjelpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.