Gå til innhold
Arkivverket

[#43544] Ane Knudsdtr. på Huuse i Agerøy, Møre og Romsdal 1801, foreldre/fødestes?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei. Hvis du går inn på family Search vil du finne litt opplysninger. Jeg søkte på Ane Knudsdatter f 1761 +/- 2 år Norge. på IGI nr 104 fant jeg dette: Ane Knudsdatter f 1761 Hernes Agerøy MR. Hun giftet seg 31/5 1794 i Fræna med Ibe Ibesen. Ved å klikke på familie fant jeg følgende barn 1. Iver Ibesen f 31/8 1792, døde ca 1852 Nordre Bjørnsund. 2. Anders Ibesen f 21/9 1800 Huuse i Agerøy 3. Lars Ibesen f 18/3 1792 4. Knud Ibesen f 1797 mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Fylling

Dette er kanskje Huse og Harnes på Harøya, i noverande Sandøy kommune (medeigar i SaHara vassverk, med Hestevatn frå Haram). Eg veit ikkje om Sandøy har bygdebok med busetnadshistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Ove Hattrem

Husøya ligger nå i Sandøy kommune. Det har lenge vært planlagt en gårds- og slektshistorie for området, men så vidt jeg vet venter man fremdeles.''Hernes'' kan vært feilskrift for Harnes på Harøya, også i Sandøy kommune.''Agerøy'' er bastardform av Aukra (en periode skrevet Agerø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for bidragene. Det er ikke alltid lett å holde tunga beint i munnen med de mange ulike skrivemåtene av stedsnavn før og nå.Om jeg da ikke har missforstått helt, så ligger altså gården Huuse i Sandøy kommune i dag. Og der venter man fortsatt på at det skal skrives en gårds og slektshistorie.Da får man smøre seg med mer tålmodighet, om ikke noen skulle dra kjensel på denne familien og sitter inne med informasjon om hvem som var foreldrene til Ane Knudsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.