Gå til innhold
Arkivverket

[#43556] Hjelp til oppslag - vielse Fredrikstad 1 april 1894 Hilmar og Nelie


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Ved dåpen til Hans i 1901 . Post 77 under Lenkeså er det oppgitt at Hilmar Hansen og Nelie Ovidia Karlsdatter (jeg er usikker på om jeg leser hennes navn riktig!) giftet seg i Fredrikstad 1/4 1894. Kan noen være behjelpelige med å slå opp denne vielsen for meg. Jeg er interessert i alle opplysninger men spesielt i ekteparets foreldre og fødselsdata. Hilmar og Nelie er foreldre til Henry Olai Hansen etterspurt i tema 40559 på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Tusen takk Kristian!!. Jeg 'fant' jo ikke kirkeboka fordi jeg ikke hadde fått med meg at prestegjeldet het Vestre Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det står ikke konfirmasjonsdag, bare år.Hilmar: 'Kf. 84 og alter her [dvs Fredrikstad]', sønn av 'Arbeider Hans Iversen'.Nelly: 'Kf. 90 og do. [dvs altergang] Sarpsb.', datter av 'Stenhugg: Oluf Halvorsen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Tusen takk igjen ;) Det er det samme jeg kom frem til.........Jeg fant begge konfirmasjonene etter at jeg slkrev innlegget men det er godt å få en bekreftelse. Det kan forøevrig se ut som om Nelly/Nellie er født utenfor ektskap. Ved hennes konfirmasjon er far ungkar og mor pike. Desverre så er ikke kirkeboka for fødselenes hennes scannet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.