Gå til innhold
Arkivverket

[#43564] militærkirurg Anton Wilhelm von Fangen (1740-1804)


Gjest Tom Brøndsted
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Brøndsted

Dette er mere en oplysning end en efterlysning.Om militærkirurgen og lægen Anton Wilhelm von Fangen i Kristiansand kan læses i Norsk Biografisk Leksikon mm., der dog ikke har oplysninger om hans forældre (blot at han er født ca. 1739 i Oldenburg). Jeg har været i kontakt med mange både i Danmark og i Norge vedrørende hans ukendte forældre/forslægt. Nu har jeg endelig vha. Den Almindelige Enkekasse fundet en afskrift af hans dåbsattest og ved hjælp af en forsker i Oldenburg, Tyskland, kommet helt tilbage til hans oldeforældre. Resultatet kan ses her:http://tom.brondsted.dk/genealogi/wigelsen/1_8.phpmvh Tom Brøndsted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Arntzen

Dette var nyttig informasjon, som vi når har kunnet bruke til å oppdatere databasen for Norsk biografisk leksikon. En elektronisk utgave av leksikonet skal etter planen publiseres som Internett-tjeneste neste sommer, og der vil von Fangen nå ha fått riktig fødselsår/-dato og foreldre, samt henvisning til hans etterkommere Roinald Fangen og Henriette Schønberg Erken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Brøndsted

Godt at I opdaterer leksikonet. Jeg kender slægtskabet med forfatteren Ronald Fangen, men nogen forbindelse til Henriette Schønberg Erken har jeg ikke fundet. Hvordan hænger det sammen?mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.