Gå til innhold
Arkivverket

[#43570] Vestfold - Oppslag i bygdebok for Ramnes - gården Dahl.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Søker informasjon om Groe/Guro Halvorsdatter som var fadder ved dåp i Hedenstad kirke i Sandsvær i 1831 og 1835. Sannsynligvis for søster Åse Halvorsdatters barn. Ref innlegg 43517 (16) og (18) for skannede kirkebok sider.Åse Halvorsdatter gift i Hedenstad kirke 8 apr 1822 (25 år) med Hans Jonsen Bringsrud - begge tjente på Rogstad i Sandsvær.Ved dåp i 1831 mener jeg det står Groe Halvorsdatter fra Ramnes sogn (16).Ved dåp i 1835 mener jeg det står Groe Halvorsdatter Dahl fra Ramnes (18).Kjenner noen Åse og Groe Halvorsdatter fra Ramnes?Kan noen sjekke bygdebok for Ramnes som dekker Dahl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg våger meg dessverre i ut på glattisen til biblioteket om dagen. Vet at de har bøker om Ramnes og Våle i lokalavdelingen her.Om du ikke får hjelp så legger jeg inn en liste over noen bygdebøker her på Dis-siden:LenkeFår håpe noen har bøkene hjemme så du kan få oppslag her.MVh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis-lista kan du også finne noen som kan hjelpe deg med oppslag ( Trykk på ikonene ved siden av kildene, da får du telefonnummer og e-mail til noen som tilbyr hjelp.)Lykke til!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Hei!Kikket raskt igjennom Dal-gårdene i Ramnes boka, men fant inget. Har du noen flere oppl rundt disse?Det er flere Dal-gårder i Ramnes, vet du evt hvilke det gjelder?Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk Erik, men jeg har dessverre ikke annen opplysning enn den jeg fant i kirkeboken for Sandsvær (1). Det står Ramnes sogn når Groe Halvorsdatter er fadder i 1831. I 1835 står det Groe Halvorsdatter Dahl fra Ramnes - hun kan jo ha giftet seg til en Dal-gård i mellomtiden. Finner dem ikke i FT 1801 - Åse skulle jo være født rundt 1797. Dette tegner til å bli en 'nøtt'. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.