Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

[#43572] Oline Gurine Knudsdatter f. 1834

Recommended Posts

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Hei,Har kommet opp i en liten nøtt. En ane av min kone, Oline Gurine Knudsdatter er født 27/5-1834, og døbt 6/6-1834. Hun skal vissttnok være fra Sollien gård. Men jeg finner en Oline Gurine Knudsdatter med samme fødsels og dåpsdata, både i Lenvik sogn og i Målselv sogn. Ikke bare er det samme fødsels- og dåpsdata, men også med samme foreldre; Knud Olsen Sollien og Dorthe Kjeldsdatter. Også med samme faddere.Jeg kjenner ikke området der oppe i Troms. Kan noen forklare meg sammenhengen her?Mvh Ole-Bjørn Aaltvedt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Jeg fant ut av det. Målselv var en del av Lenvik frem til 1853, da Målselv ble skilt ut som eget gjeld.Ole-Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest steinar Olsen

heisiden du har slekt der er kanskje www.rhd.uit.no under linken kirkebøker av interesse? der er både Lenvik, Målselv og Bardu kirkebok tilgjengelig for diverse perioder. De kan bestilles som avskrifter, fra samme sted.Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Som du ser av lenka til Målselv så ser det ut til at fødsler før 1853 er av skrift av kirkeboka for Lensvik Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.