Gå til innhold
Arkivverket

[#43575] Dødsmelding/skifte etter Lars Olai Opdal, Bergen 1926


Gjest Svein Arne Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Han var 62 år gammel og arbeider. Han etterlot seg enken Bertha, bosatt i Claus Ockensmug 2, og sønnene Georg Olai, født 1921, og Ole, født 1924.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Når Lars Olai gifter seg med Bertha er han i sitt 3.ekteskap ifølge kirkeboken ved ekteskapsinngåelse nr. 165 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050513021008.jpg>Lenke - Kirkeboken forteller også at det var fremlagt skifteattest etter tidligere hustru datert 27.05.1921Hans kone nr.2 er Anna Opdal som begraves her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen forteller om mannens datter fra første ekteskap: Josefine Opdal, og felles barn Ingeborg, g.m. Johannes Gjedsdal, Laura, g.m. Konrad Gjesdal og Rasemine, g.m. Bernhard Andreassen.Barna fra de første to ekteskapene gav i 1921 erklæring om at de ikke hadde krav i boet da faren ville gifte seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Ved FT 1900 finner jeg Lars Olsen med hustru nr. 2 Anna Rasmusdtr. og barna. Lenke Folketellingen lister også opp sønnen Jørgen født 1884. Når han ikke er nevnt i dødsmeldingene ovenfor, er det da riktig å anta at han var død før 1921 ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg ser at Lars Opdal og Anne får desse barna:Josefine OpdalJørgen f. 1884Ingeborg f. 1888Laura f. 1890Rasmine f. 1894Men får de ingen barn etter 1900? Bosetter alle barna seg i Bergen?I tillegg til desse barn har Bertha, Arnfinn og Sigrid som ble født før hun giftet seg med Lars? Hvor kan jeg finne fødselsdata på alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.