Gå til innhold
Arkivverket

[#43577] Anders Johan Arntsen Heggen f 1893


Gjest Ann-Cecilie Aunmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Cecilie Aunmo

Jeg leter etter min oldefars storebror. Anders Johan Arntsen Heggen, f.6.nov 1893 i Skaudalen,Rissa-døpt 24.des 1893.Foreldre: Johan Arnt Christensen Bergsaune Heggen f.5 mai 1862 i Bergsaune,Rissa og Mette Kristine Andersdt Alseth f 4 apr 1868 i Alseth,Rissa. Familien flytter så til Vanvikan, nærmere bestemt Heggen iløpet av 1894/95. Her blir min Oldefar født,samt 3 søsken til, før familien flytter på seg til Fagerli, under Balstad gård i Vanvikan engang mellom 1904 og 1908. Den 27 sept 1908 blir Anders konfirmert i Stranda Kirke,Vanvikan. I kirkeboka står han oppført med bopel Skarsaunet, mens foreldrene står oppført med bopel Fagerli.Det er mest nærliggende å tro at han ble tjenestedreng der.Den 1 nov 1910, blir lillesøster Helga født, ved dåpen hennes 11 des 1910,Stranda Kirke står storebror Anders som fadder.Etter 1910 har jeg ikke funnet et eneste spor etter han.Håper noen der ute har opplysninger om han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.