Gå til innhold
Arkivverket

[#43582] Marthe Larsdatter - Peder Eriksen Graffs hustru - fra Vang?


Gjest Torgeir Kvalvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgeir Kvalvaag

Marthe Larsdatter var først gift med en Hans Jensen Piper og ble deretter gift med Peder Eriksen fra Lille-Graff i Elverum. Kfr. tema #18403.Peder Graffs aner vet jeg en god del om (hedmarkske bondeslekter og finske svedjebønder.)Men hvem var Marthes aner? Jeg har søkt og lett, men det nærmeste jeg er kommet er dette oppslaget i 1801-tellingen:LenkeDet er mye som stemmer. Eldste datter (?) til Peder og Marthe het f.eks. Maren Sophie (evt. mormor=Mari(=Maren.))Men er det 'vår' Marthe? Kanskje det er noen som vet litt om husmannsfamilien under Markestad?Kanskje Geir har mer i ermet?Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Har nå oppdaget at garden Markestad ikke er med i noen av de tre bind med gardshistorie som til nå er kommet ut om Vang.Derfor lurer jeg på om det er noen av dere som vet noe om garden - og husmannsplassene. Jeg er først og fremst ute etter å få sjekket Lars Iversen med hustru Mari og datteren Marte ut eller inn av Graff-slekta. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.