Gå til innhold
Arkivverket

[#43583] Jakob Andreas Hilmar Jonsen fra Bodø?


Gjest Eva M. Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva M. Jensen

Den 26/10 1924 ble det i Nissedal, Telemark født en gutt. Hans mor var Turi Nottovsdatter Dalen (født 1896) og som barnets far står oppført Jakob Andreas Hilmar Jonsen fra Bodø. Gutten ble døpt i Nissedal den 3/12 1924. Bodømannen har etter denne sønnen 3 sønnesønner som veldig gjerne vil vite mer om sin farfar. (Dessuten 7 oldebarn og 6 tippoldebarn) Barnefaren er kanskje født i 1901 eller senere siden vi ikke kan finne ham i folketellingene? Vi har hatt en etterlysning her før (nr 30003), men med stadig flere nettbrukere, fornyer vi vårt søk - og vårt håp! MVH Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Aakvik

Skannede kirkebøker for Bodø ligger på nettet. Let der og se etter hans fødsel, og om han har flyttet tilbake og muligens har giftet seg. LenkeMvh Trond Aakvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg finner ingen med det navnet i Bodø. Jeg kan heller ikke se at noen er født i Bodin, Fauske og Gildeskål i årene 1899-1904.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har også sett på komfirmanter i Bodø, men kan ikke finne han der heller. Sies det noe om hvor faren er født eller er det bare at han er fra Bodø?Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva M Jensen

Hei! Og takk for søk-jobbing og tilbakemeldinger! Veldig interessant med den lenken, der var det mye å søke på! Barnefarens svigerdatter (80 år) sier at han var agent eller hadde et agentur for et firma og annonserte mye i Arbeidermagasinet/Magasinet for alle. I januar 1924 bodde han nær jernbanen i Skien på et pensjonat e.l, der Turi jobbet. Han tilbød ekteskap, men pga noe i hans fortid, avslo hun. Og det er dessverre absolutt alt vi vet om Bodømannen. MVH Eva (Jeg har prøvd svare her flere ganger nå, håper dette kommer med nå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.