Gå til innhold
Arkivverket

[#43590] Endre Sjursson, f.l769 g. med Margrethe Olsdotter, Valen, Fjellberg.


Gjest Gunn Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Hagen

I Kvinnheradsboken nr.5 under Valo s.36 finner jeg Endre Sjursson,f.1769-,g m Margrete Olsdotter. De hadde sønnene Sjur,f.1800 og Ola,f.1836. At Endre kan være far til begge kan nok være riktig, men Margrethe kan vel neppe være mor til begge barna? Finner ikke Endre, Margrethe eller Sjur i ft 1801 verken under Fjellberg eller omliggende kommuner.Noen som har kjennskap til disse personene? F.året til Endre går jeg ut fra stemmer.Ola Endresons også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Hei GunnKan det være at Margrete er Endres andre kone, det er nemlig en Endre Sjursen Valen som gifter seg på Fjelberg i 1798?Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Hagen

Takk til Arnfrid og Harald!Det kan godt være at Margrete er Endres kone nr to. Jeg har et notat om at hun er født i 1803, men vet ikke om det er riktig.Kanskje dukker det opp flere opplysninger etterhvert. Det store spranget mellom ft 1801 og 1865 gjør tingene mer komplisert...Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Hagen

Hei igjen! Fikk ikke fram Sjur med familie under lenken du hadde lagt inn, men fant Sjur Endresen når jeg søkte på navn. Det er nok rette familien antar jeg. Ellers så har jeg funnet endel opplysninger om familien til Ola Endresen og framover i tid.(Kvinnherad 5,Gards og ættesoga for Fjelberg og Eid, s.36 og 47).Ola var gift med Anna Johannesdotter Kambe og om hennes forfedre har jeg fått endel tidligere fra deg og Marie, tema 41277. Dette er min mann sin slekt, og vi er såvidt begynt å søke oss bakover i tid. Så enda en gang takk for god hjelp.Jeg er ikke flink nok ennå til å utnytte de muligheter som digitalarkivet kan tilby, men det går framover.Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.