Gå til innhold
Arkivverket

[#43596] Faddere ved dåp i Fana.Hordaland 1813-1827


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jon Jonsen og Guri Andersdtr. får i følge FamilySearch tre barn i Fana. Jeg skulle gjerne fått opplyst fødested (gårdsnavn) og faddere ved disse barnedåpene.1. Ingeborg Jonsdtr. døpt 27.04.18132. Anders f. 24.08 og døpt 31.08.18233. Alite f. 19.05 og døpt 24.05.1827.Det er altså 10 år mellom første og andre barn. Selvsagt mulig, men vel ganske uvenlig på den tiden. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1. Ingeborg Jonsdtr. døpt 27.04.1813. Lilletvedt. Faddere: Anders Larsen Nordaastre, Marte Larsd, Mons Larsen Høverstun, Christian Andersen Steene, Eli Andersdtr Stenevig2. Anders f. 24.08 og døpt 31.08.1823. Faren forpakter Nordrevold. Faddere Anders Larsen, Johannes Andersen Nordaas, Arne Olsen Øfstun, Kari Larsdtr, Dorthe Siursdtr Ulsmaag.3. Alite f. 19.05 og døpt 24.05.1827. Faren forpakter Nordrevold. Faddere: Arne Olsen, Birthe Jansdtr Øvstun, Joen Olsen Ulsmaag, Malene Andersd Høverstun, Gunilde Andersdatter Nordaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for raskt svar. Jeg kan ikke se søsteren til Jon, Anne Jonsdtr. blant fadderne. Hun var kanskje død, det siste jeg har registrert om henne var at hun i 1801 var tjenestejente på gården Myrdal i Fana. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.