Gå til innhold
Arkivverket

[#43604] Kjenner noen Karl Fredriksen f 1888?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Kjenner noen denne karen? Hvordan tolker dere etternavnet? Jeg synes det står Fris Kvist, men finner ingen med slikt navn i Norge.Det er hentet fra en dåpsprotokoll mellom 1915 og 1920 i Bergen. Det nevnes fødested Skien og fødselsår 1888, men dette er svært usikkert.Vet noen om der finnes sjømannsruller el l fra ca 1920?Mvh Arnfrid Mæland

bilete1515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk Tom,vi får se om her kommer flere forslag.Han kan jo være svensk også, jeg vet egentlig ikke, men han må jo ha vært i Bergen rundt besvangringen.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

I gravminner (dis) fann eg ein Karl Fredrik Funkqvist.(Men eg stussa på datoane som sto der. Han var død i 1901 og gravlagd i 1945.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kikket litt på dette gravminnet fra Haugesund. Det står i dåpsprotokollen fra Bergen at barnefaren var fra Skien, kanskje det var han hustru som var derfra, og at han faktisk var gift. Her er en kandidat:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den Karl Fredrik Lambert Funkvist som er nevnt i nr. 4 var født i Kalmar i Sverige og gift 1901 med Ingeborg Karina Asbjørnsdtr.f.1876 i Dalen i Skåre i nåværende Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Johan Arthur,har du noen opplysninger om hva han var beskjeftiget med? Og om han hadde tilholdssted i Bergen utenom i 1900? Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg vet ikke hva han var beskjeftig med. Husker at det var noen som het Funqvist i Skåredalen på 60 og 70 tallet. Her er hele familien registrert som døde i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete1518.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.