Gå til innhold
Arkivverket

[#43609] Tyding av kirkebok, Karen Andrea Larsdatter, døpt 15.10.1843, Hedrum


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Jeg er ikke helt sikker på alle faddere og hva som ellers står av merknader ved hennes dåp. Tror sikkert noen kan hjelpe megLenke Mvh Sissel johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei Sissel!Du må bruke permanent sidelenke (velg bildeinformasjon øverst på kirkeboksida) for å lage lenker. Siden du oppga dåpsdato på Karen Andrea Larsdatter, fant jeg henne: LenkeKaren Andrea, f. 16/8-1843, dpt. 15/10-1843, ægteHmd Lars Halvorsen Skindmoe, Hust Anne Magrethe AndersdatterThorine Torjersdatter Skindmoe, Nils Sørensen Lie, Carl Hansen Skindmoe, Hans Carlsen SkindmoePresten slurvet litt. I siste fadders navn ehar f.eks. a og r i 'Carlsen' smeltet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei! Jeg regna med at du Kristian ville lese dette. Jeg er vel ikke god nok på dette med lenker. Men Nicoline Mathilde er født 1.3 og døpt 13.4.1846 og broren Hans Anton er født 27.4 og døpt 8.7.1849. Det er spesielt en fadder til Nicoline Mathilde som jeg tror kan være en pekepinn på noen antagelser. Står det ikke Torgrim Halvorsen med et navn til etter der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Nicoline Mathilde, f. 7/1-1846, dpt. 12/4-1846: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1241&idx_id=1241&uid=ny&idx_side=-128>LenkeHmd Lars Halvorsen, hst. Anne Margrethe Amundsdtr Kragelund und Hovland.Anne Marie Amundsdatter Nedre Fahret(?), Gurine Simensdater Bjerke, Ole Larsen under Fahret(?), Anders Larsen Hovland, Torgrim(?) Halvorsen Lynde(? - dvs Lunde?)[Hjemmedøpt 7/1-1846.]Hans Anton, f. 27/4-1849, dpt. 8/7-1849, d(dvs ditto, i dette tilfellet ('ægte'):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Tusen takk. jeg prøver på alle måter å linke Lars halvorsen til Halvor Larsen Omsland. Halvor Larsen har i sitt andre ekteskap en sønn som heter Torgrim Halvorsen og er født i 1822. Hvis disse antakelsene er riktige,gifter Torgrim Halvorsen seg senere med Nikoline Mathilde, altså sin halv-niese. Torgrim Halvorsen er ikke et veldig mye brukt navn på den tida, men det kan jo være andre selvfølgelig. Når det gjelder lenke - er det den linja som har sidetall + piler framover og bakover jeg skal bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.