Gå til innhold
Arkivverket

[#43615] Oppslag i bygdebok for Ramnes i Vestfold.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Forsøker igjen siden jeg ikke har fått respons på mitt innlegg 43570.Kan noen være så snill å se under gården Dahl om det finnes en Halvor med døtre Åse født rundt 1797 og Groe/Guro? Ifølge kirkebok for Sandsvær skal de være fra Ramnes sogn når Åse døper sine barn med Groe/Guro som fadder.Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Siden jeg ikke har Ramnesbøker tilgjengelig har jeg lett i 1801 tellingene for Ramnes . Det finnes ingen Halvor / Halvor med døtre Aase og Guro på noen av Dahl-gårdene i Ramnes.Fant ikke noen som passer i Ramnes i 1801.Prøvde også om familien kunne være flyttet til Sandsværområdet.Her fant jeg en Halvor med en datter Aasle-Maria i passe alder? LenkeFamilien har tydeligvis flyttet fra Ramnes i 1801 i alle fall.Håper fortsatt at noen hjelper deg med oppslag. Guro/ Gro/ Guroe har jeg ikke funnet, men hun kan jo være en yngre søster f. etter 1801?Lykke til med søkingen.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til dåpen til Aasle maie Halvorsdatter: LenkeAvstanden mellom Hoff og Ramnes er ikke så avskrekkende.Finner ved foreldresøk mange barn av ektepaet, men dessverre ingen Guro/ Gro.Fortsetter å lete litt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Den siste ser lovende ut, Gunn - selv om alderen 'spriker' litt mht. til alder da hun døde i 1849. Jeg setter veldig stor pris på hjelpen fra deg! Jeg skal forsøke å komme meg på arkivet iløpet av uken. Tusen takk Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Schei

Jeg har slått opp i Ramnes bygdebok, men må nok dessverre skuffe deg. jeg har ikke klart å finne aktuelle Halvor eller Åse eller Gro hverken under Østre Dal, bruk Søndre eller Nordre, eller under Vestre Dal. Så vidt jeg husker er det bare brukerne av gården og deres familie som er omtalt, ikke eventuelt husmenn.Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.